Blonda de la Drept

Fruntaşu II

Posted on: Noiembrie 17, 2010

Să zicem că postarea mea precedentă este o reacţie emotivă la un post emotiv.

Şi pot să înţeleg de ce postul lui Fruntaşu a fost emotiv. Pentru că am trăit şi eu senzaţia aia în câteva momente cheie. Senzaţia când munceşti din greu la o chestie, şi o iei în serios, şi mai pui şi ceva suflet în ea, ca într-o zi să vină nişte tipi care habar nu au cum stau lucrurile de fapt, şi care nu au mişcat un deget ca să contribuie, la rândul lor, cumva şi să se pişe senin pe munca ta.

Mai mulţi oameni faini au făcut sacrificii ca să se alăture guvernării astea. Vorbeam recent cu cineva de la Sorosul londonez despre alegerea lui Nicu Popescu de a reveni în Moldova, care a lăsat câteva guri căscate în frumoasa capitală. Nu cred că situaţia lui Iulian Fruntaşu e foarte diferită. De asta îi ziceam cineva-ului că Popescu nu e doar Popescu; e o tendinţă, în care oamenii destepţi, cu job-uri bune, realizaţi care şi pe unde, vin acasă cu ultimul tren spre “democraţie”. Şi oamenii ăştia, care de-a lungul timpului au avut, cu siguranţă, momentele lor de scepticisme sau alergii politice, şi-au asumat riscul de a-şi asocia numele cu unele partide. Pentru că partidele la noi sunt un fel de pseudopode în jurul imensei amibe sociale moldoveneşti, iar să laşi un job fantastic este un risc şi un sacrificiu, mai ales când e făcut în numele unei amibe.

Când ai experienţa muncii de calitate, şi revenind acasă, încerci să aplici aici aceleaşi standarde, şi intri foarte adânc în maşinăria asta, ca să înţelegi cum funcţionează şi ca să poţi contribui mai mult şi mai bine, este al naibii de enervant să-ţi apleci urechea asupra tonelor de rahat ale unora.

Eu cred că ce a scris Fruntaşu este politically incorrect, departe de common sense şi pur şi simplu aiurea. Pe la amiază chiar m-am bucurat să citesc comunicatul emis de Filat despre problema smartashilor. Acum, în schimb, entuziasmul mi-a palit.

Desolidarizarea lui Filat de Fruntaşu, şi modul în care a fost făcută, este umilitoare (încă o definiţie, pe lângă cele de ieri). Nu cred că era nevoie de asta. Este evident că Filat împărtăşea opinia lui Fruntaşu. Este evident pentru că este uman să fii afectat de modul în care vorbesc oamenii despre munca ta, mai ales dacă o fac superficial şi cu răutate. Şi totuşi Fruntaşu plăteşte acum pentru sinceritatea lui, şi poate pentru spiritul uşor pionieresc, fiind lăsat singur să se descurce cum poate, în timp ce altcineva îşi salvează pielea.

Eu cred în continuare că nu există momente potrivite sau nepotrivite pentru a spune ce gândeşti. Eu cred că libertatea de expresie este esenţială în fiecare zi. Dar am închis şi eu gura multor imbecili care au vorbit aiurea. Cu toţii am făcut-o. Poate e timpul să oprim episodul ăsta din Witches of Salem acum. Eu nu vreau să particip la salvarea fundului cuiva, desfiinţând pe un altul.

15 răspunsuri to "Fruntaşu II"

imaginea lui filat va ieşi puţin şifonată din toată povestea asta, iar filat o ştie cel mai bine.

Filat si Fruntasu sint niste zei. Cum indraznesti sa te atingi de ei ?

asta si e diferenta intre a vorbi si a scrie, sa iti materializezi gindurile care in cazul nostru le postam pe blog . Si de aceea Fruntasu nu mai poate sa deie inapoi trebuie sa isi mentina pozitia astfel iese ca e ca o fetita care sta pe albisoara.
Filat foarte delicat a reactionat la situatia inacceptabila pentru blogheri sa spalat pe miine si a zis: Da asai oameni buni noi ar trebui sa va respectam dreptul la libera exprimare 🙂 insa in culuarele sediului central al PLDM sunt sigur ca altfel se abordeaza problema.
Astept cu nerabdare intilnirea blogherilor cu Filat , sa vedem daca o sa aiba timp pentru ,, fundurile frumoase” ale RM. cert ca daca va avea loc va fi pina pe 28

,, funduri destepte ” pardon 😀 ma cu Fruntasu o sa imi ies din minti 😉

Dogville.

Offf женщина…
Acum ai scris exact ca Fruntaşu !
Семь пятниц на неделе 😦

Da, eu propun mai bine sa-l ardem pe rug.

Da nu treb’ di ars pi nimi…

Пошумели-погалдели , s-a răsuflat topicul , lowering curtain…

Lecţia zilei – долбоёбий din PLDM citesc blegosfera şi culmea! reacţionează la cacatul proiectat din ea…

God save us all…

mi-a placut prima jumatate, a doua nu face decit sa arate ca blogosfera e mai bine sa fie lasata in pace, caci nu ai cum sa multumesti pe cineva care face din ‘aratatul mofturilor’ un hobby. poate acest episod va pune inceputul separarii dintre politic si blogosfera, a fost o alianta de conjunctura, dar vocatia fiecarei sfere este prea diferite. we are all doomed to fall from heaven at some point.

ps: larry, za dolbayoba otvetisi.

Donian, deja ответил cand am vizitat-o pe maica-ta noaptea asta…
Déçu, profondément déçu…

u r a simple ass.

eu cred ca acel comunicat tot de Fruntasu e scris

🙂
mi-a trecut si mie asta prin cap

Matinca kiar asa

[…] P.S.S. Дети не перестают писать богу. Deocamdată, # 1… […]

Lasă un răspuns

